Voor de derde keer stonden de Jozefkerk aan het Kerkplein en de Mariakerk aan de Nassaulaan weer in het kaarslicht. Ondanks het regenachtige weer waren de kaarsjes binnen en buiten beide kerken op tijd ontstoken.

Gelukkig werd het rond zeven uur, toen de kerken open gingen voor het publiek, droog. De bezoekers konden genieten van de sfeervolle verlichting en prachtige, stemmige muziek en zang.

In de Jozefkerk vulden Elisabeth en Annemargriet Hopman op resp. dwarsfluit en piano, de kerkruimte met muziek, die bij de tijd van het jaar paste. In de Mariakerk was zang van een combikoor van de kerkkoren Laudate en Enchanté. Marie-José Coppes, dirigente van dit koor, trad ook op als soliste met mooie kerstliederen.
En buiten klonk het mystieke geluid van drie midwinterhoornblazers...

Helaas kon dit jaar de pastorietuin van de RK Kerk niet worden gebruikt, omdat die te nat was. Maar men had achter het Parochiehuis nog een aantal mooie figuren neergelegd, zodat deze route toch de moeite waard was. In het Parochiehuis was gelegenheid om even te zitten, met een glaasje glühwein en Drentse kniepertjes.

Hoewel het veel werk is om een en ander op te zetten, geven de vele mooie reacties toch het gevoel dat het de moeite waard is om deze korte traditie voort te zetten.